ÜNYE / ORDU

Harika ilçe Ünye...
Sabahın erken saatlerinde indiğimiz Ünye'de sessizliğin içinde buluverdik kendimizi.
Kahvaltımızı Samanyolu Simit Sarayı'nda yaptık. 2 kişilik serpme kahvaltımızda patates kızartması, sigara böreği, peynir çeşitleri, salam, domates, salatılık, menemen ve bal ve reçel çeşitleri vardı. Bu kahvaltımız güzel olmakla birlikte hafif eksiklikleri de yok değildi ancak sabah sabah ilk müşteri olduğumuz için bunları mazur görebilirim. Gel gelelim bu kahvaltımızın fiyatına 2 kişilik serpme 30₺.

Bu arada Samanyolu Simit Sarayı Ünye'nin meşhur 500 yıllık çınar ağaçlarının hemen yanında bulunuyor. Bizim yapmayı unuttuğumuz selfieyi bu güzel ağaçlarla belki siz yaparsınız🙈.
Kahvaltının ardından sahil boyu yürümeye başladık. Harika bir sahil planı oluşturulmuş, yürümek için, eğlenceli vakit geçirmek için, bir banka oturup hiç bir şey yapmadan denizi seyretmek için kısacası her şey düşünülmüş. Yazlık sinema için deniz kenarında amfi tiyatro alanı bile oluşturulmuş.

Böyle böyle yürürken deniz kenarında bir tesisle karşılaşıyoruz burası belediyenin işlettiği bir restaurant ve cafe tarzı bir mekan. Bizi serinleten dondurmamızı yeyip( çok çeşit yoktu😕 ) ve tekrar yola koyuluyoruz.. Zamanımız az fakat gezme isteğimiz bolcaydı.

Daha sonrasında Ünye'nin kum plajlarında dayanamayarak ayakkabılarımızı çıkartıp denizin serin sularında yürüdük. Bu zevkli huzur veren aktiviteyi gerçekleştirirken beni üzen şey ise denizin kirliliğiydi. Umarım sezon dışında olduğumuz içindir bu kirlilik, yazın pırıl pırıl yapılır. Islanan ayaklarımızı bir bankta kurutup yolumuza devam ettik.

Uzun ve geniş kaldırımlara sahip Ünye de yürümesi çok keyifliydi. Hafiften karın da acıkınca yürümeye bir son verip en güzel Ünye pidesini nerede yiyebileceğimi öğrendik ya Atakale'de ya da Çakırtepe de yiyebilirmişiz. Biz Atakale'den yana oyumuzu kullandık ve 1 numaralı dolmuşla Atakaleye vardık. Muhteşem bir manzara bizi karşılamıştı. Ünyeyi buradan rahatlıkla izleyebilir, hayallere dalabilirsiniz. Siz de benim gibi atanmayı bekleyen bir öğretmen adayıysanız neden olmasın diyebilirsiniz 😊.

Yukarıdaki resimde de görüldüğü gibi karşıda sol taraftaki yeşillik alanda bir boşluk var doğaya yapılan bu acımasız talanlar beni hep üzmüştür, bu yeşil talanının sebebi ise Çimentoymuş :(.

Pidelerimiz ise muhteşemdi kavurmalı yumurtalı pide seçeneği tavsiyemdir :) fiyatı ise yanlış hatırlamıyorsam 22₺. Bu pideyle karnınızı tıka basa doyurabiliyorsunuz.

Şaka maka koca günün sonuna gelmiştik artık buradan, bu güzel ilçeden ayrılma vaktiydi. söylemeden geçemeyeceğim Ünye Terminali bana Havaalanı gibi geldi çok temiz ve sakin bir Terminaldi. Ünyeyi güzelleştiren bu ve bundan önceki tüm Belediye Başkanlarına ve çalışanlarına teşekkürler...

Hızlı, ani bir gezi oldun benim için ama kalbinde yer ettin hani. 💕Teşekkürler Ünye...
Bu gezimde bana eşlik eden Hasan arkadaşım sana da ayrıca teşekkür ederim... :D