VİZE SÜRECİ

Schengen vizesi almak isteyenler bu yazı sizin için.

Schengen vizesine dahil olan ülkeler;  Almanya, Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Hollanda, İspanya, İsveç, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Macaristan, Malta, Norveç, Polonya, Portekiz, Slovakya, Slovenya, Yunanistan.

Eğer siz de Artvin gibi muhteşem fakat küçük, küçük olduğu için de vize işlemlerini halledecek bir konsolosluk ve aracı firma bulundurmayan bir ildeyseniz benim yaptığım gibi bir yol izleyebilirsiniz.

Arkadaşım ve ben vize işlemlerini halletmek için Konsolosluğa gitmek yerine Trabzon'daki bir aracı firmayla (VFC GLOBAL) anlaştık ve öncelikle telefonla randevumuzu aldık. Aynı gün içerisinde randevunun onaylanması için İş Bankasına 200 ₺ para yatırdık.
Almanya ve İtalya vizelerine İDATA fiması bakmakta dolayısıyla biz VFC GLOBAL ile anlaştık onlarda bizi İDATA'ya yönlendirdi.

Şimdi sizlere acı bir gerçekten bahsedeceğim 😊 Üniversitesini yeni bitirmiş taze bir mezun olarak herkes gibi hemen işe giremedim ve bu durumda hem işsiz hem de okulsuz kaldım. Dolayısıyla evraklarımda "ev hanımı" için gerekli olanları topladım. (Yanlış anlaşılsın istemem ev hanımlığı çok güzel bir tercih fakat henüz 22 yaşındaysanız "ev hanımı" manevi anlamda biraz ağır gelebiliyor. 😄Tüm ev hanımlarının da yanaklarından, ellerinden öpüyorum😘.  )

EV HANIMI OLANLAR İÇİN GEREKEN BELGELER


  • Pasaport aslı ve fotokopisi (Eski pasaport var ise aslı ve fotokopisi)
  • 2 adet biometrik fotoğraf
  • Davetiye mektubu ve fotokopisi, davetiyeli değil ise otel rezervasyonu
  • Davetiye gönderen kişi yakın akraba ise kanıtlayıcı belge
  • Tam temkinli nüfus kayıt örneği aslı 
  • Sponsor dilekçesi aslı
  • Seyahat sürelerini kapsayan seyahat sağlık sigortası seyahat tarihlerinden bir gün önce başlayıp bir gün sonra bitecek kaşeli imzalı antetli kağıda, 30.000 £'luk değerde olmalı.
  • Kendi hesap ekstresiniz var ise ekleyin derim.
  • Gidiş dönüş uçak bileti çıktıları
  • Seyahat süresince kalacağınız otellerin rezervasyon çıktıları
  • Ülkeden ülkeye geçecekseniz tren- otobüs biletlerinin çıktıları
  • Başvuru formu

SPONSOR EVRAKLARI (İŞYERİ SAHİBİ İSE)

  • Vergi levhası (muhasebeden)
  • Faaliyet belgesi (ticaret odasından)
  • Oda kayıt belgesi (ticaret odasından)
  • İmza sirküleri (muhasebeden) (2015'e ait imza sirküsünün sorun olmayacağı söylendi.)
  • Ticaret sicil gazetesi kaydı fotokopisi (muhasebeden)
  • Şirketin gelir gider bilançosu/ Kurumlar vergisi beyannamesi (muhasebeden)
  • Son 4 aylık banka hesap ekstresi - minimum 4000 ₺- (bankadan)
  • Bağkur hizmet dökümü-- SGK ortak hizmetler bölümünde "Tescil ve Hizmet Dökümü" olarak geçmekte. (E- devletten barkodlu alınabiliyor ). İDATA bu belgeyi bana geri verdi.


İnternet araştırmasında ise farklı bir kaç belgeye daha rastladım. farklı olanlar ise şunlar;
  • Sponsorun kredi kartı hesap özeti
  • Sponsorun bireysel banka hesabı ekstresi 
  • Sponsorun şirket hesabının ekstresi
  • Üzerine olan tapular        (bu belgelerden ise geri verilen                                                                                              olmadı).
RANDEVU GÜNÜ (İDATA)
İDATA Ofisi Trabzon'a randevu saatimizde gittiğimizde belgelerimizi verdik. Gerekli olmayanları iade ettiler. Güzergah planımızı detaylı bir şekilde incelediler, otel ve otobüs biletlerimizi saati saatine araştırıp birbiriyle tutarlılığına baktılar.
Önemli Not! : Siz de bizim gibi Schengen ülkeri arasında bir gezi planlıyorsanız öncelikte şuna dikkat etmekte fayda var. En uzun süre sınırlarında vakit geçireceğiniz ülkeden vize alın aksi taktirde sorun yaşayabilirsiniz. Almanya'da 1 gün Polonya'da 3 gün kalacaksanız kesinlikle Polonya vizesi alın. Bizim tüm ülkelerde geçireceğimiz günler 1 veya 1,5 olduğu için Almanya'dan vize almamızda bir sorun olmayacağı söylendi.

Daha sonra "başvuru belgesi"ndeki eksiklikleri birlikte doldurduk. 
Parmak izim alındı. 
Sıra geldi ücrete;
  • koordinasyon: 94₺
  • kargo: 27₺
  • konsolosluk bedeli: 214₺ 
                                TOPLAM: 335₺
 İDATA ofisinde ödeme gerçekleştirdim.

Şimdi belgelerim konsolosluğa gitme yolunda. Eğer eksik bir belgem çıkarsa geri gönderilip belgelerimi tamamlama şansı tanınacak. Bu hak 3 kere tanınıyor fakat benim seyahat süreme 1 ay kaldığı için belgelerimin öyle bir kaç kere gidip gelme gibi bir lüksü yok. Oldu oldu olmadı elveda 1.000 ₺ 😥. 
Size önerim ise 2 ay kala vizeye başvurmanız en azından yetişecek mi stresi yaşamazsınız. Çünkü süreç zaten yoran ve aşırı stresli bir de yetişmeme stresini yaşamak ağır geliyor. denedim gördüm 😭. 

VFC GLOBAL DEĞERLENDİRMESİ
Hepsi böyle mi olur yoksa bu şirkete ait bir sorun mu bilmiyorum fakat şirkette çok kişi çalışıyor ve hiç birinin birbirinden haberi yok. 
Neslihan hanımla görüşmek istiyorum diyorum, "peki mail attım o size dönecek" deniyor, bir gün geçiyor kimse bana dönmüyor. Tekrar arıyorum hatta bekleyin diyor bekliyorum "Neslihan hanım meşgul o sizi arayacak"diyorlar, yine arayan soran yok. Arkadaşıma gönderilen mail bana gönderilmiyor, bana gönderilen ona gönderilmiyor falan filen. Baktım bunların bana gereken belgeleri içeren maili atacakları yok iş başa düştü dedim internetten araştırdım bulduğum belgelerin doğru olup olmadığını sormak için aradığımda "hııı evet doğru sorun yok" deniyor, "3 aylık ekstre yeter mi?" diyorum, "yeter" deniyor ama (sonradan arkadaş vasıtasıyla ulaştığım) kendi istedikleri belgelerde 4 aylık istendiği yazıyor falan filan... Daha bir çok örnek diyalog var böyle 😒. 

En merak ettiğim konu ise Almanya vizesini sadece İDATA ofisi verebiliyormuş fakat VFC GLOBAL bizim randevumuzu almak için bizden 200 ₺ talep etti. İDATA ise bunu internet üzerinden ücretsiz gerçekleştiriyor. Siz siz olun bu tuzağa düşmeyin Almanya ve İtalya için direkt olarak İDATA ofislerine başvurun. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder